Na novém plátně vytvořte obdobný výběr pomocí lasa.
(Pokud nevíte jak koukněte se na tutoriál trhlina ve zdi)
Výběr vyplňte černou barvou.
Zrušte výběr Ctrl+Shift+A
Na vrstvu aplikujte efekt Gausovo rozostření Filters->Blur->Gausian Blur(IIR)
s poměrně velikým poloměrem. Já jsem při velikosti obrázku 500×500 použil poloměr 75.
Vytvořte novou vrstvu a vyplňte ji šumem Filters->Render->Clouds->Solid Noise
Mód vrstvy nastavte na Diference
.
Složte obě vrstvy do jedné pomocí Layer->Merge Down
Vrstvu převeďte na negativ invertováním barev Layer->Colors->Invert
. Teď už byste měli vidět zárodek blesku
Pomocí vašeho oblíbeného nástoje křivky ;-) Layer->Colors->Curves
zvýrazníte onu bílou čáru a vše ostatní uvrhnete do tmy.
Teď už jen zbývá blesk patřičně obarvit. Buď použijete tradiční křivky nebo Layer->Colors->Colorize
Pokud chcete těch blesků víc, vrstvu můžete zduplikovat a trochu orotovat.
Poslat nový komentář