Vytvořte si nový obrázek se standardním bílým pozadím.
Přepněte se do založky Channels
a vytvořte nový kanál. Pojmenujeme ho “Stone bump map” a vyberte ho jako aktivní.
Pomocí filtru Filters->Render->Clouds->Solid Noise
vytvořte v kanálu šum. Čím vyší hodnota Details
, tím členitější kresba ve výsledné textuře.
Vypněte viditelnost kanálu. A přepněte se do záložky Layers
. Vyberte vrstvu pozadí.
Tak a teď nastává kouzlo – stvoříte kámen :). Tak vzůru do filtrů a vybrat Filters->Light Effect->Lighting Effects
Nejdříve vyberte záložku Bump map
povolte povolte efekt Enable Bump Maping
a jako mapu Bumpmap Image
vyberte Váš kanál se šumem (Stone Bump Map). Hodnoty nastavte následující:
Maximum height
určuje výslednou “hrubost” textury. Rozumná velikost je kolem 0.06
Potom nastavte typ světla v záložce Light
na Directional
A nakonec Material
Ostatní záložky nechte v původním nastaveni.
A máte hotovou texturu.
Případně si můžete pohrát trochu s křivkama a vytvořit si barevné variace:
Poslat nový komentář